Stránka 3 - Cestopisy

Austrália svojou mnohotvárnosťou zaujme nejedného milovníka cestovania. My sme si za cieľ našej cesty zvolili územie Západnej Austrálie - miesto kde stretnete viac duchov ako ľudí, miesto kde človeka uchváti svet nedotknutej panenskej prírody v zastavenom čase.
Kto z nadšených cestovateľov a milovníkov prírody by nechcel aspoň raz v živote pozorovať tučniaky v ich prirodzenom prostredí? Poznáme ich zo zoo, z televízie, ale vidieť týchto roztomilých nelietavých vtákov, avšak o to lepších plavcov, v prírode, je úžasný a...
Kto nezažil, ten neuverí. Pravdou je, že tradičné kotúľanie syra na Cooperovom kopci pri obci Brockworth v anglickom regióne Gloucester sa dnes teší veľkej popularite. Aj napriek miestnemu zákazu, každoročne prichádzajú desiatky šialencov odhodlaní sa pustiť do behu v plnej rýchlosti dole...
Hotel? Skalný previs. A ak zaprší, tak máte all inclusive. Aj toto je Venezuela!
Je to už pár rokov, keď som si ako dieťa s obľubou listoval v ilustrovanom atlase sveta a v mysli som cestoval po najrôznejších miestach sveta. V mojej obľúbenej knižke som sa medzi všetkými stránkami stále vracal k jedinej - na Veľkonočný ostrov.
Pravdepodobne si drvivá väčšina z vás predstavuje Nepál ako krajinu, kde sa nachádza najvyšší vrch sveta, kde leží značná časť Himalájí, musí tam byť určite zima a nesmú chýbať budhisti s ich modlitebnými mlynčekmi a vlajkami. Toto je vcelku zaužívaná všeobecná predstava.
Vždy som závidela Brazílčanom, ktorých som spoznala na Erasme v Portugalsku. Idú si cez pol sveta do cudzej krajiny, no a napriek tomu sa cítia podobne ako doma. Rozprávajú totiž rovnakou rečou.
Rajčinový festival La Tomatina sa koná každoročne v dedinke Buňol asi 40 km od Valencie v Španielsku. Zaužívaným dátumom konania tohto podujatia je posledná augustová streda.
Ammán je vcelku zaujímavé mesto. Nemá síce farebné trhy ako Damašek či Aleppo, nevyžaruje ani čarovnú atmosféru starého Jeruzalemu a nevyniká nočným životom ako Bejrút. Patrí však k najväčším mestám Blízkeho východu.
Guinea Bissau je malá rovinatá krajina piesočných saván a riek s členitým pobrežím. Aby sme lepšie priblížili, kde sa nachádza, tak pod Senegalom, v Západnej Afrike. Aj tak ju však na Slovensku prakticky skoro nikto nepozná.
ROZHOVOR: Lukáš Čech je už vyše dvoch rokov individuálne na cestách po celom svete. Cestuje, spoznáva, píše knihy a momentálne križuje Indiu na motorke. A tak sme Lukáša trochu vyspovedali...
Sevilla je nekorunovanou kráľovnou Andalúzie. Je rodiskom flamenca, tradičnej siesty, ale hlavne prvotriednej lenivosti. V minulosti bola štartovacím bodom plavieb Krištofa Kolomba a centrom obchodu s tovarom prineseným z ďalekej Ameriky.
Hlavné mesto Ománskeho sultanátu Muskat ležiaci na brehu Indického oceánu vyzerá ako vystrihnutý z rozprávky. Rozdiel je len v tom, že zatiaľ čo rozprávky sú vymyslené, Muskat je skutočný.
,,Uvidět Versailles a zemřít." Tak by se dal parafrázovat slavný výrok v obou případech. Ať už by se jednalo o francouzský originál Versailles, nebo o ruský parkovo-palácový komplex Petěrgof (Petrodvorec, nazývaný velmi často ruské Versailles, hanlivě také ,,kopie francouzského zámku").
Valencia je neodkrytou perlou pobrežia Costa de Azahar. Je domovom paelly, horchaty či osviežujúceho nápoja Aqua de Valencia. Bez akýchkoľvek pochýb jej však pristane atribút hlavného mesta fiesty v rámci celého Španielskeho kráľovstva.
Srí Lanka. Název, jenž ve mně už od dětství vyvolává chvění exotična. Matně si vybavuji, že jako malý jsem sledoval v televizi dokumentární pořad, který končil záběrem na bílé písečné pláže a byl doprovázen slovy: „Na Srí Lance žije Arthur C. Clarke.“
Hoci to nebola práve moja vysnívaná Južná Amerika, ale povedala som si, veď v každej krajine je niečo zaujímavé. A aj keď nemáte veľké očakávania, môže sa práve Severná Afrika - Maroko, stať krajinou vašich snov.
Pred rokom a pol som mal možnosť vyskúšať si život v americkom štáte Wyoming. V obkľúčení rančerov a kovbojov, lovcov či rybárov. Mesto Dubois, v ktorom som žil, sa nachádza blízko dvoch národných parkov. Jedným z nich je Yellowstone.
Každý z nás už asi někdy v životě navštívil místo, na které se rád vrací. Pro mě se jedním z takových míst stalo Skotsko. Každý, kdo uslyší název této země, si asi představí něco trochu jiného. Pro mne toto jméno symbolizuje mimo jiné krásnou přírodu s mnoha hrady, zajímavé tradice a v neposlední...
Po vnútornom boji ohľadom smerovania mojej letnej dovolenky som sa rozhodol pre Vojvodinu, historické územie na severe Srbska, ktorej susedmi sú Chorvátsko, Maďarsko i Rumunsko. Moja retrospektívna spomienka zachytáva krásy potuliek po Subotici, Novom Sade a Kanjiži.
Maslenica, vítanie túžobne očakávanej jari, je obdobou nášho masopustu. Či už sa práve nachádzate na dedine, v malom mestečku alebo priamo v hlavnom meste, jedno je isté – oslavy maslenice vás rozhodne neminú.
„Ako sa sem mohli vojsť dvaja?“ divím sa a pri otočke si odriem ramená. Z betónového výseku pozerám na horu Maja Jezerce. Som v jednom z albánskych bunkrov v Thethi v pohorí Prokletije. Keby ma niekto chcel odstreliť granátometom, urobí to s prstom v nose. Bunkre sú nezmyselné, ale v Albánsku ich...
Arménsky Jerevan pozná hádam každý. Nielen ako rádio Jerevan, či z vtipov, obrázkov alebo z vlastných spomienok z doby, kedy sa do neho chodilo častejšie ako dnes.
Pre milovníkov hôr, ktorí radi zdolávajú vrcholy tu máme hneď dve sopečné lahôdky. Najvyššia činná sopka sveta  - zmrzlinový Cotopaxi  a najvyššia hora Ekvádora Chimborazo.
Grécky Korint evokuje v mysliach ľudí viacero vecí. Niektorým napadne ako prvý slávny Korintský prieplav, ktorý úzkou cestičkou oddeľuje od seba grécku pevninu s Peloponézskym polostrovom, no mnohým sa v mysli vynorí staroveké mesto s nádherným chrámom boha Apolóna.
V Oshi nakupujem základné potraviny na túru a hľadám maršrutku do Jalalabadu. Šofér by ma najradšej hneď dal celého dovnútra, no ja si radšej cennosti dávam do malého ruksaku, ktorý budem mať vnútri so sebou. Po chvíli vraví a ukazuje, že kufor má plný.
Každá cesta sa niekde začína a niekde končí, je rovná či kľukatá, ale žiadna cesta nie je rovnaká. Naša cesta sa začala na letisku v Budapešti. 15.11.2013 - pre bežných ľudí obyčajný deň neskorej jesene, sychravé a chladné počasie. Nás ale čaká niečo úplne iné - dobrodružstvo v Keni.
Fjällräven Polar je štvordňová expedícia, ktorá sa každoročne koná na jar v polárnej oblasti Nórska a Švédska a ja momentálne súťažím s mojim videom o miesto na tej budúcoročnej. Jej členovia prejdú 300 km na psích záprahoch pod vedením profesionálov.
Island, tajomná krajina ohňa a ľadu, ktorá láka čoraz viac cestovateľov z celého sveta. Ako už táto charakteristika ostrova napovedá, Island je plný mnohých kontrastov, zaujímavostí a pre našinca aj mnohých bizarností.
Senegal je pre slovenských cestovateľov stále pomerne neznámou krajinou. Ani my by sme sa do tejto časti Západnej Afriky nepozreli nebyť automobilovej rally Bamako, ktorej sme sa zúčastnili.
Vedela som, že chcem ísť do Rwandy predtým, ako odletím späť do Európy. Tak som sa vybrala s ruksakom na chrbte za skorého ranného slnka na Bangu, necelé 3 hodiny pešo z Buraniro, mestečka v severnej provincii Kayanza v africkom štáte Burundi.
V prvom článku mojich cestovateľských tipov som písala o Argentíne a tentokrát by som sa s vami rada podelila o zážitky a moje TOP tipy na to, čo vidieť alebo zažiť v Uruguaji. Keď som plánovala juhoamerickú cestu, tak ma na začiatku ani nenapadlo navštíviť Uruguay.
Nový Zéland je stát v jihozápadní části Tichého oceánu. Tvoří jej dva velké ostrovy, Severní a Jižní, a řada dalších malých ostrůvků. První obyvatelé, Maoři, nazvali objevenou pevninu Aotearoa - země dlouhého bílého oblaku. O pár set let později objevila tento kousek světa také bílá tvář - byl to...
Minulý rok v novembri som začala dobrodružnú cestu na vlastnú päsť a sama po Južnej Amerike. Na začiatku som nevedela presnú dĺžku cesty a ani trasu, ale nakoniec som cestovala 7 mesiacov a prešla som 8 krajín. Rozhodla som sa preto, že sa o moje zážitky podelím s vami prostredníctvom mojich TOP...
Národný park Addo Elephant v Juhoafrickej republike je jedným z mála miest sveta, kde sa konajú dlhé bežecké ultra maratóny. Najnáročnejším testom je 160 kilometrov dlhá trasa, ktorá sa začína ráno o 6.00 a treba ju zvládnuť za 30 hodín. Je to bežecká výzva pre najlepších svetových bežcov, o čom...
Ako študent histórie som toho o francúzskom meste Avignon prečítal pomerne veľa. Nikdy som však nemal príležitosť sa sem ísť pozrieť osobne. Vhodná chvíľa nastala toto leto, cestou na Pyreneje.
Keď sa povie Izrael, mnohí si predstavia už tradične najmä Jeruzalem a rôzne biblické výjavy. Izrael však toho ponúka oveľa viac. Povedzme si niečo o nádhernom historickom meste – Akku.
Sedím vo vlaku, ktorý už nie je nemecky presný. Európa sa nám globalizuje. Tak ako v rodine abstinent nezvedie na dobré chodníčky pijana, skôr platí opačná rovnica. Po čase už pijú dvaja. Som však stále v Nemecku. Sauber und pünktlich!
Práca na recepcii v hosteli v Ammáne, starobylé kamenné mesto Petra, spanie v jaskyni a na púšti vo Wadi Rum, letovisko Aqaba pri Červenom mori a koralové útesy.  Jordánsko má určite čo ponúknuť všetkým typom dobrodruhov. Rovnako i Izrael.
Prečo som sa rozhodla pre Burundi? Po mojom návrate z Juhoafrickej republiky som zatúžila po skutočnej Afrike. Pre Burundi som sa nerozhodla, príležitosť prežiť polroka v rozvojovej krajine, patriacej medzi 10 najchudobnejších krajín, mi bola ponúknutá. A ja som ponuku prijala.
Prilietame na Borneo, ktoré je známe najmä ako ostrov lovcov hláv. Stále je tu vraj možné nájsť kmene, ktoré stínajú hlavy svojim protivníkom bez ohľadu na to, či sú to ženy alebo deti. Prejavujú tak svoju bojovnícku hodnosť.
Ako sa dá lacno precestovať táto krásna, ale pre našinca dosť nákladná krajina, ako to vyzerá s dobrovoľníctvom, so stopovaním a couchsurfingom v Svätej Zemi a iné tipy a triky na izraelský výlet sa dozviete z nasledujúceho článku.
Jednou z malebných častí Rumunska je Transylvánia. Rozlohou sa približuje k Belgicku či Švajčiarsku, mieša sa tu zmes rôznych kultúr – nemeckej, maďarskej, slovanskej i byzantskej. Kraj Transylvánie je nádherný, príroda divoká, ľudia na dedinách dodnes žijú tradičným životom.
Sahara nie je najväčšou púšťou sveta. Je ňou Antarktída a Sahara stojí na prvom mieste v kategórii horúcich púští. Len 20% púští sveta je pokrytých pieskom a počas chladných nocí sa inak horúce vrcholky dún môžu ocitnúť pod snehom.
Ghana je často odporúčaná ako subsaharská krajina pre začínajúcich cestovateľov. Nie je bohatá na turistické atrakcie či historické pamiatky, ale jej bohatstvom sú priateľskí ľudia, ich tradície, bežný život, turizmom neskazené deti a výhodou je bezpečnosť, dostupnosť a angličtina.
V metropolitní oblasti Bangkok žije asi 14 milionů lidí, z toho 8 milionů v samotném hlavním městě. Je jasné, že pro takové množství lidí je zde k dispozici rozsáhlá dopravní infrastruktura, ale ani všechny taxíky, autobusy, metro, tuk-tuky nebo čluny se s tímto davem nedokážou...
Malá európska krajina pri Baltskom mori, s rovinatým a pahorkatým povrchom, množstvom nádherných jazier, močiarov a nedotknutých lesov. Jayzk plný sykaviek, ktorému rozumieť len ťažko, no občas nájdete podobnosti v gramatike. Do každého jedla dávajú zemiaky a tradičnú...
Prekvapivo, Atacama v Čile, najsuchšia púšť na svete miestami položená až vo výške 5000 m n.m. v Andách, má toho veľa čo ponúknuť. Ak ste takými milovníkmi panenskej prírody ako ja a hľadáte niečo špecifické, Atacama je pre Vás ako stvorená.
Petr Jan Juračka sa s kamarátmi vybral na Kubu, načom by nebolo nič zvláštne. Nakoľko však ide o profesionálneho fotografa, v článku vám popri jeho postrehoch o každodennom živote na Kube z pohľadu turistu, prinášame aj zopár veľmi pekných fotiek, vystihujúcich atmosféru kubánskej reality.
Vyrážame, dvaja neskúsení stopári sa vydávajú na svoju dobrodružnú cestu po Slovensku cez Poľsko až do vzdialenej Litvy. Prvá zástavka je Oravská priehrada, kde plánujeme zložiť naše hlavy na jednu noc.
Země s velkolepou historií lehce zastíní všechny své sousedy. Kambodža má totiž chrámy Angkoru. Ty vydají za zemi plnou monumentů, umlčí vás, ohromí, změní dosavadní měřítka. K nim se upíná veškerá národní hrdost, najdete je na penězích, pivě, v názvech hotelů i restaurací. Angkor Wat, to je...
„Ako si sa vyspal?“ Obyvatelia Angoly, či už mladí alebo starí, bežne používajú túto otázku namiesto obvyklého „Dobré ráno“. Roky a roky prežité v ozbrojených konfliktoch nekončiacej sa občianskej vojny, neustále utekanie, skrývanie sa, stále prítomný strach a každodenná otázka „...
Rozhodnúť sa pre stáž v „nebezpečnej“ Kolumbii je vcelku šialená vec, najmä ak máte na výber vyspelejšie krajiny s nepochybne lepšou svetovou reputáciou. Pravdupovediac sa ani nečudujem všetkým tým známym i neznámym ľudom, ktorí si pri mojom rozprávaní o polročnej stáži v ...
Hovorí sa, že najlepších priateľov človek získa na strednej škole. Súhlasím. A práve s týmito spolužiakmi z gymnázia a ich dospelými deťmi som sa vybrala na cestu do Jordánska. Sedem statočných...
Bangkok je to mesto plné neuveriteľných kontrastov - od moderných mrakodrapových štvrtí, cez úžasné pamiatky po chudobné štvrte a slumy. V Juhovýchodnej Ázií som bol dva krát a vždy bol Bangkok vstupnou a výstupnou bránou z tohto neeurópskeho sveta.
Ako zhrnúť trojmesačnú cestu (jul - sept. 2010) cez Mongolsko a Rusko, z toho mesiac na koni? Slovo priestor, diaľka a cestovanie získava v krásnej, divokej krajine ako Mongolsko (a Rusko) úplné iný význam, choďte a spoznajte ju, a tým spoznáte seba.
Sauna, drsná a zároveň krásna severská príroda, stovky jazier, lesy plné medveďov, vlkov a sobov, či nekonečné biele noci. Pravdepodobne takto si mnohí z nás predstavujú Fínsko, ktoré je názorným príkladom moderného a zároveň ohľaduplného súžitia medzi človekom a prírodou.
Při touze objevovat nové destinace jsem pomyslel na Kolumbii. Vždyť jsem o ní slýchaval od svých přátel během života v Austrálii mnoho pochvalných slov a take mi vyvracely slova o tom jak nebezpečná tato země může být.
Mauritánia patrí zrejme ešte stále ku krajinám, kde veľa Slovákov nebolo. Čo teda priviedlo do tejto veľkej neznámej našu skupinku? Účasť na automobilovej rally Budapest – Bamako.
Kuala Lumpur je hlavným mestom Malajzie a hoci ide o moslimskú krajinu, napriek tomu sa v meste nachádza množstvo nádherným hinduistických pamiatok. Tie možno vidieť najmä v časti mesta Malá India.
Skotsko bylo pro mě vždy velkým pojmem. Země s fascinující historií, nádherná divoká a civilizací neposkvrněná příroda či skotské dudy, které mi svým zvukem vždy vyvolávají příjemné mrazení v zádech. Prostě země, kterou jsem jako fotograf krajinář musel navštívit.
Láka vás návšteva Izraela, jeho historické pamiatky a príroda, no spochybňujú vás rôzne informácie o bezpečnosti a politickej situácii v krajine? Zahoďte predsudky. V tomto článku si povieme, ako možno Izrael precestovať na vlastnú päsť.
Mesto Fez je kultúrnou a vzdelanostnou metropolou Maroka. Je to niekdajšie hlavné mesto krajiny, založené samotným pravnukom proroka Mohameda – Moulay Idrissom, ktorý prišiel do oblasti šíriť islam a spolu s ním sa mu podarilo vybudovať fungujúcu politickú štruktúru ríše, ktorá v...
Pre ponuku cestovného ruchu má Ekvádor, krajina pomenovaná podľa rovníka obrovský potenciál. Celkovo som bol Ekvádore už šesť krát, no až teraz by som mohol povedať, že šlo o návštevu - kompletnú. Celkovo sme tu strávili tri týždne.
Na svete je mnoho miest, ktoré si človek zamiluje od okamihu ako sa v nich ocitne. Uzbecká Buchara je iná. Človek ju povedome miluje už bez toho, aby vedel aké to je prechádzať sa jej uličkami.
Viete, ktorá je najdlhšia ľudská stavba sveta? Meria vyše 9000 kilometrov. Ak hádate Veľký čínsky múr, hádate zle! Už vás nič nenapadá? Správna odpoveď znie: Transsibírska magistrála (Транссибирская Магистраль), alebo tiež skrátene Transsib (Трансси́б).
Približne osemstotisícový Ľvov je najväčším mestom západnej Ukrajiny. Pritom až do roku 1939 patril do Poľska a po Varšave a Krakove bol tretím najväčším poľským mestom.
Pre nezasvätených geografických teoretikov je Bajkal jednoducho veľkým jazerom. Ale každý, kto pri jazere Bajkal niekedy bol, vám potvrdí, že Bajkal je more - a to jediné sladkovodné more na svete.
Kdesi na západě Balkánu, u pobřeží Jadranu mezi Řeckem a Černou Horou, se nachází zapomenutá zemička – hornatá Republica Shqiperise, země orlů, nám známá spíše jako Albánie. Je to zvláštní směsice orientu, chudoby, pohostinnosti i temperamentu.
Navštíviť Náhorný Karabach nie je dnes veľký problém, ale JEDINÁ legálna prístupová cesta vedie z južného Arménska cez Lačínsky koridor.
Kombinace neskutečně nádherné scenérie rozeklané skalnaté krajiny a různorodost vegetace a zvěře národního parku Ruaha v Tanzanii snad nemá jinde v Africe obdoby. Žije tady kupříkladu deset tisíc slonů, osm tisíc žiraf, množství vzácných antilop, psi hyenovití.
Spoznal som močaristú orinockú deltu, tajuplný svet stolových hôr, pestrý život zvierat na savanách, atraktívne karibské pobrežie, aj zasnežené Andy. Mnoho rokov mi však zamestnávala myseľ najnedostupnejšia oblasť Alto Orinoko – Horné Orinoko.
Mnozi o jeho existenci nemají ani tušení. A přitom se tato perla Indického oceánu, jak bývá ostrov trefně nazýván, nachází v blízkosti takových ostrovních celebrit, jakými jsou Madagaskar (vzdálený 800 km) a Mauricius (vzdálený 220 km).
Záujem o novodobý „homestay trip“- pobyt priamo v rodine na jazere Titicaca, u ktorej návštevník býva, stravuje sa a vykonáva ďalšie doplnkové aktivity - je obrovský a hoci nemám veľmi rada organizované výlety, na tento som sa predsa len dala nahovoriť.
O niektorých krajinách vieme veľa o iných niečo tušíme a sú aj také, ktoré sú stále zahalené akýmsi tajomným rúškom. Jednou z takých krajín je nepochybne Azerbajdžan.
Zastavuje čierne BMV s tmavými sklami. Okno spolujazdca zlezie až na doraz a z vnútra začuť iba „Šprechenzi dojč?“ Odpoveďou mu bolo „Nou, Ingliš“. Tak nám len ukázal aby sme nahodili ruksaky a sadli k nemu.
Irán – krajina, ktorej meno sa v médiách skloňuje takmer denne a väčšinou v negatívnom zmysle. Aký je však naozaj, akí sú bežní Iránci a naozaj sa treba niečoho obávať? Odpovede na tieto otázky som sa rozhodol zistiť na vlastnej koži.
Ako som sa dostala na Západný breh Jordánu, kde sú biblické mestá ako Betlehem, Jericho, Hebron a tipy, ako sa tam môžeš dostať ty. Prečo? To bola totiž častá otázka mojich kamarátov, ako som sa vlastne na územie Západného brehu Jordánu - West Bank dostala.
Na cestách si človek nazbiera veľa nezvyčajných a jedinečných zážitkov, ale niektoré sa vynímajú. Čo tak stráviť 5 týždňov v dažďovom pralese, s dospelou pumou? To potlačí všetky ostatné zážitky, šplhanie sa na sopky alebo prácu s iným zvieratami, dole rebríčkom.
V prekrásnom prostredí, trochu bokom od civilizácie, uprostred kolumbijského horského pralesa žijú pôvodní obyvatelia pohoria Siera Nevada de Santa Marta – horskí Indiáni Arhuakos a Kogi. Od nepamäti tu v okolitých horách pestovali koku.
Prakticky som sa vždy snažil vyhnúť veľkomestám. Mal som stres z pomyslenia na obrovskú pavučinu ulíc, výškové budovy, ľudí chladných a vypočítavých. Zimomriavky vyvolával už len samotný pocit, čo si počnem keď vykročím z letiska. Hong Kong je však iný, na ten som sa tešíl.
Nedomýšľajte si, nechytili nás a ani sme nedostali pokutu. Čo viac. Som si istý, že sme neboli jediní v autobuse, čo cestovali bez lístkov.
Druhá najrozsiahlejšia náhorná plošina, hneď po tej Tibetskej. To je Altiplano v Južnej Amerike. Jedinečná scenéria, fauna aj flóra v priemernej nadmorskej výške 3300 m uchváti asi každého.
Do Macedónska som sa vybrala v lete 2010 s partiou kamarátov. Ani neviem, koho to bol nápad. Je to nefalšovaný "divoký Balkán" a my sme sa ho rozhodli preskúmať.
Stráviť polroka v Austrálií a nevidieť koralové útesy? Boli by sme blázni. A tak sme sa vydali po stopách Nema.
„Kde randia Mongoli? Pri domácich prácach,“ smeje sa cestovateľ Juraj Drábik (25). S pastiermi jakov, kôz a oviec, život ktorých sa zväčša odohráva v jedinej jurte, strávil niekoľko mesiacov.
Človeka vždy poteší keď vystúpi z lietadla stovky kilometrov od miesta, kde nastupoval. To asi preto, že práve tu začína niečo nové. To po čom srdce túži, telo si žiada a sny zvestovali.
Zmeškali sme lietadlo a z nášho letu do Grécka ostala už iba vlastnoručne tlačená letenka. Tú si môžem teraz vycapiť nad posteľ, aby mi pripomínala veľký fail.
Myslíte, že Machu Picchu stojí veľa? Môže, ale nemusí. Mne sa to podarilo za tretinu ceny, ktorú ľudia bežne platia, a popri tom som si pokecal s domácimi z Peru, spoznal okolitú krajinu a odišiel spokojný, že som to spravil po svojom, nesledoval davy turistov.
Ako dobiť baterky a vyhriať kosti na decembrovom slnku v Španielsku. 10 dňový trip v Katalánsku - 4 dni túlania sa po stopách Dalího a Gaudího, 4 dni lezenia v Siurane...
Nový Zéland je krajina prírodných krás a bezproblémového, kľudne aj rodinného cestovania. Nebudem tu spievať árie, ale s kľudom prehlasujem, že tie 3 mesiace za to definitívne stáli.
Fotoreportáž z výletu po severnej Austrálii. Cestovanie v lokalite medzi Cairns a Karumba.
Vo vodách jazera Van je maličký ostrov. Volá sa Akdamar a na ňom sa skvie nádherný takmer nedotknutý Arménsky kostol z roku 921 n.l., skvost medzi kostolmi vo východnom Turecku.
Měl jsem to štěstí se vydat na 11ti denní plavbu na kontinent Antarktida v prosinci 2009. Poslední kontinent, který je uchován ve své panenské čistotě bez zásahů civilizace a je domovem největšího množství zvířat na světě.
Našinec – turista - berie väčšinou návštevu islandskej metropoly Reykjavíku len ako povinnosť a prestupnú stanicu medzi letiskom v Keflavíku a tým pravým Islandom.
Lietadlo na letisku v Budapešti sa má vzniesť presne o 113 minút a my sa ešte stále nachádzame v maďarskej dedine kdesi za slovenskými hranicami. Jej názov neviem poriadne, čo i len prečítať nie to ešte vysloviť.
Palermo je hlavným a zároveň najväčším mestom talianskej Sicílie. Svojou rozlohou a zaľudnením zďaleka nepripomína mestečko s dvoma mafiánmi, Cattanim a pár vystrašenými občanmi zo známej hry. Má viac ako milión obyvateľov a zaraďuje sa medzi najväčšie mestské...
Začalo sa to nevinne. Alebo vinne? Po zamietnutí plánovanej práce v utečeneckom tábore v Palestíne, nezdarených plánoch s Indiou a nedostatočného množstva už aj tak nedostatkových chechtákov, mi prišla dovolenka na pláži nonsens.
V Evropě je mnoho států, ale přiznejme si upřímně, kdo z nás někdy slyšel něco více o Moldavsku? Nebo ještě jinak. Víme vůbec, kde je na mapě? Sami se často zlobíme, když třeba Američan neví, kde leží naše země, ale sami to máme kolikrát podobně.
Zrejme jednou z najdiskutovanejších krajín v Európe je Kosovo. Schválne nechcem povedať najdiskutovanejší štát, pretože Slovensko zatiaľ samostatnosť Kosova neuznalo...