Mototuristika

Mototuristika je čoraz obľúbenejší fenomén cestovania. A my vieme, ako na to! Prečítajte si dobrodružné lahôdky, ako napriklad Škótsko na motorke.
Či už ste milovníkom dobrodružstva, netradičnej jazdy autom či milovníkom prírodných výhľadov, na najvyššie položených cestách na svete si prídete na svoje. Ak si myslíte, že máte dostatok odvahy, vezmite svoje auto a hor sa na tie najvyššie a najdobrodružnejšie cesty!
Plánovať som našu cestu začal začiatkom roku 2016, hneď potom ako som dokončil video z predchádzajúceho výletu z roku 2015. Dlhé zimné večery som strávil nad fórami a mapami, plánovaním trasy a zhromažďovaním užitočných informácií. Prvý vážnejší počin bola kúpa mapy strednej Ázie a predstavenie...
Sedieť v aute desiatky až stovky kilometrov je únavné a často poriadne nezáživné. Existujú však cesty, kvôli ktorým sa premôžete. Atlantic road v Nórsku je jednou z nich.
Zažite jazdu na najvyššie položených cestách a horských priesmykoch sveta, užite si krásne výhľady, obdivujte studené piesočné púšte, himalájske končiare večne pokryté snehom alebo rozľahlé a priezračné jazera. To všetko zo sedla motorky s bezpečnostným sprievodom, ktorý Vám zabezpečí pohodlie a...
Po tom ako mi na mobile vyskočila pripomienka, že sa mam o týždeň odubytovať z internátu, vznikol  nápad, ako spojiť nútený výlet do Bratislavy s tripom po Európe. Už dlhšie som plánoval, že moje ceberko poriadne vytočím až za hranice nemožného, a konečne bola vhodná doba. Pôvodne som sa...
Gruzínsko. Krajina, ktorú začínajú turisti stále častejšie navštevovať. Ja som o  ceste sem snívala už dlho. Sen sa mi splnil v  auguste 2016, keď kamarátka Hanka našla lacné letenky. Pribrali sme k  sebe ešte dvoch chalanov, nech je to vyrovnané a  mohli sme vyraziť.
A nech nikto netvrdí, že ho takáto alternatíva cestovania nikdy v kútiku srdca nenadchla! Veď vyraziť do sveta v (ne)pomerne komfortnom a hlavne pojazdnom obydlí, ktoré vás každé ráno dokáže dopraviť do nového cieľa, to vonia zážitkami a dobrodružstvom skoro ako bítnický...
Trochu faktov. Na Jávu som sa preplavila trajektom z Bali /Gilimanuk - Banyuwangi/. Ide každú pol hodinu a cesta trvá asi 40 minút. Z Bali dovidíte na Jávu a zdá sa blízko. Vo vode sú ale víry a protiprúdy. Tieto javy sa objavujú často keď cestujete medzi indonézskymi ostrovami. Stretáva sa tu...
Zostavili sme rebríček z najkrajších mototuristických trás sveta, ktoré ponúkajú adrenalín, výzvu pre vodičské schopnosti, ale i panoramatické výhľady, nútiace človeka i s jeho autom zastaviť a z plných pľúc vdýchnuť krásu sveta.
Pre všetkých čo ma nepoznáte. Som 27 ročné dievča a  baví ma mototuristika. Moje Kirgizsko 2015 je pokračovanie skvelého dobrodružstva, výpravy na motorke zo Slovenska do Kirgizska v roku 2013. S Michalom D., sme zdolali na motorkách viac ako 8  000 km za 23 dní, naprieč 8 krajinami....
Od 8. do 22. augusta 2015 sme putovali autom zo Slovenska cez Česko, Nemecko a Dánsko s cieľom okružnej cesty Švédskom a Nórskom. Prípravou na plánovanie cesty mi boli aj viaceré cestovateľské portály. Mrzelo ma len, že na Slovensku sa veľa podobných cestopisov nenájde. A tak som pre všetkých,...
Keby mi pred štyrmi rokmi niekto povedal, „poď, pôjdeme 5000 kilometrov na Babette, bude to zábava, uvidíš...“, tak mu ako budúci farmaceut odporučím prášky a kvalitného psychiatra.
Minulý rok nás naša LADA 2105 zaviedlo do krajín Strednej Ázie. Irán, Turkmenistan, Uzbekistan, Rusko, Kazachstan. V Iráne nám ukradli a našli auto, v Turkmenistane sme videli 70-metrový horiaci plynový kráter a spávajúc pod polyesterovými dekami a na kartónoch sme za 30 dní prešli vyše 12 tisíc...
Sme offroaďáci a tak aj naše cestovanie ladíme do offroad štýlu – 4x4 autá, cesty a cestičky bez asfaltového povrchu a ideme objavovať. Bolíviu už objavilo mnoho cestovateľov, ale my sme si okrem iných lokalít vyhliadli aj horu Chacaltaya, na ktorej sa kedysi nachádzalo najvyššie položené lyžiarske...
V januári minulého roka to na nás prišlo. Máme toho dosť! Chceme odísť, chceme cestovať… ale jedna krajina je málo, klasická dĺžka dovolenky nám prosto nestačí. Nebudeme klamať, aj my sme potrebovali pár dní na to, aby sme naše rozhodnutie predýchali… potom stačilo napísať výpoveď a ...
Do Mauritánie som sa vybral už po druhýkrát. A opäť to bolo v rámci automobilovej rallye Budapest – Bamako 2014, počas ktorej sme sa autom dostali zo Slovenska až do západoafrickej Gambie. V našom rozprávaní však zostaňme v Mauritánii, krajine, ktorá je na Slovensku prakticky...
Aj tento rok sa na prelome januára a februára 2014 vybral náš Dobrodruh.sk Team do Západnej Afriky v rámci automobilovej rallye Budapest – Bamako. Aj tento rok sme sa prihlásili do kategórie „Touring“, ktorej hlavným cieľom je samotná cesta, príroda a ľudia.
Prejazd Zagar passom, jedného z najnebezpečnejších prechodov na Kaukaze a blízke stretnutie trochu iného druhu s policajnými zložkami. Aj to nás čakalo v Gruzínsku.
Volkswagen Transporter T2 je fenomén. Vonia kvetinovými čelenkami, tamburínami, trávou, gitarami, rebéliou. A všetkým ostatným, čo by vám mohlo pripomenúť šesťdesiate roky. Volkswagen Transporter T2 je bezpochyby nezameniteľný symbol slobody – stačí nastúpiť a ísť, kam si zmyslíte...
Od výletu na Filipíny som nevedel, čo očakávať. Jediné, s čím som si bol istý, bola teplota. Veľmi dobre som vedel, že v týchto končinách sveta sa môžem spoľahnúť na teplo prakticky 24 hodín denne.
Erzberg Rodeo - presne tak sa volá extrémny enduro závod, ktorý sa jazdí v povrchovej bani neďaleko rakúskeho mestečka Eisenerz v Štajersku. Tento rok sa konal už jeho 20. ročník a závod sa koná každý rok v máji alebo júni. Za ten čas sa z Erzberg rodeo vyvinul najťažší závod svojho druhu v Európe.
ROZHOVOR: Marek Slobodník je vášnivý motorkár a čoraz známejší sa stáva vďaka svojim výpravám do sveta na starých "pinčloch". Naposledy dal na 55-ročnej Jawe 250 Južnú Ameriku. No a tak sme pokecali...
Pamätám si na to ako keby to bolo včera, keď mi Dan Přibáň zavolal, či s nimi a Poliakmi nepôjdem do Južnej Ameriky na Pionieri. Chvíľku som rozmýšľal, no samozrejme som súhlasil /+VIDEO/.
Úsmev na tvári okoloidúcich, ten som videl keď som sa stal hrdým majiteľom Pioniera. Je to legendárny stroj, niečo viac ako obyčajná motorka. Takmer každý pri nej spomína na mladosť.
Sedem mesiacov strávili dvaja študenti z Brna na ceste okolo sveta. Na tom by nebolo zase až tak nič zvláštne, keby však svoju dobrodružnú výpravu nepodnikli na starej Škode 1000.
Asi pred mesiacom som si kúpil motorku, ktorou prejdem Indiu z juhu na sever. Viacerí sa ma spýtali na proces, ako to šlo, čo som potreboval ku kúpe, tak ti to tu zhrniem. V skratke, je to oveľa jednoduchšie, ako si myslíš, určite jednoduchšie, ako na Slovensku.
Prečo je práve Lada autom na diaľkové trasy a koľko  párov ponožiek potrebujete na cestu okolo Balkánu...o tom a nielen o tom možno bude pojednávať tento článok.
Dobrodruh.sk Team sa po Maroku a Západnej Sahare presunul do exotickej Mauritánie a odtiaľ kompou preplával cez rieku Senegal do štátu s rovnomenným názvom. Z Mauritánie i Senegalu vám poslal nielen farebný pozdrav s vôňou Afriky, ale i zaujímavé fotky.
Dobrodruh.sk Team sa už momentálne nachádza v Mauritánii. Ich automobilové dobrodružstvo začalo v Budapešti, odkiaľ sa presunuli do talianskeho Livorna. Tu sa nalodili na trajekt a po trojdňovej plavbe pristáli v Maroku a pustili sa do boja s africkými cestami-necestami, no najmä s cieľom odkryť...
Náš Dobrodruh.sk Team sa už po druhý krát po sebe zúčastní na Rally Budapest - Bamako 2014 a opäť to bude v kategórií „Touring„. Nie je skoro o nič jednoduchšia ako kategória súťažná, no s tým rozdielom, že pre nás je prvoradá samotná cesta, príroda a ľudia.
O dôležitosti autosedačiek nie len pri potulkách svetom a o tom, ako vybrať autosedačku pre vaše dieťa, sme si napísali v predchádzajúcom článku. Ak už ovládame základné zásady výberu sedačiek podľa hmotnosti, výšky, či druhu uchytenia, je na čase poobzerať sa po konkrétnych modeloch.
Chystáte sa na dobrodružnejšie výpravy vlastným terénnym autom? Ak sa plánujete vydať aj mimo bežných asfaltových ciest, mali by ste myslieť na výber správnych off-road pneumatík. Nenechajte sa prekvapiť zlyhaním v nehostinných podmienkach a 2x si rozmyslite, čo si na svoje terénne vozidlo obujete...
Viac ako 8 000 kilometrov, 24 dní, 8 krajín, 4 časové pásma, 2 motorky. Niekedy koncom leta 2012 Michal navrhol jazdu, ktorá sa vymyká z reality bežnej mototuristiky. Navštívili by sme miesto, kde sa odohrala najkrvavejšia bitka v histórii, šli by sme po stopách Hodvábnej cesty, objavovali poklady...
Chystáte sa autom na lyžovačku do Álp, Pyrenejí či skialpovať do škandinávie? S blížiacou sa zimou sa zvyšuje aj riziko uviaznutia či bežných závad na aute, ktoré sa však určite nechcete zažiť stovky či tisíce kilometrov od domova. Čo teda vášmu štvorkolesovému miláčikovi „zabaliť“ na zimný...
Vzhľadom na extrémny zážitok spred desiatich rokov sa Ramona Schwarz uzatvorila pred Etiópiou navždy. Napriek tomu sa tam opäť stretla so svojím motocyklom. Začína cesta plná prekvapení, na ktorej jej krajina ukáže svoju novú, doteraz neznámu stranu. Jej starý obraz Etiópie akosi už nesedí s ...
Pokiaľ sa niekto rozhodol začať s mototuristikou, často krát ho okolie neznalé veci od skvelej príležitosti odhovorí načrtnutím problémov, ktoré vlastne neexistujú. To čo dnes môže niekto vnímať ako problém pri mototuristike je často dávno vyriešená vec.
Mototuristika je moderný a dynamický spôsob cestovania za oddychom, poznaním a dobrodružstvom. Sám alebo vo dvojici, rýchlymi diaľnicami alebo pomalými off-road cestičkami, či mixom všetkého spomenutého aj nespomenutého, každý si vyberie svoju vlastnú cestu.
Keď som po prvý krát zbadal inzerát v rubrike „Hladám parťáka na cestovanie“ na webe Dobrodruh.sk od chalana vystupujúceho pod nickom „Miro“, fantázia mi začala pracovať na plné obrátky. Zháňal partnerov do posádky na automobilovú rally Budapest - Bamako, ktorá vedie krížom cez krajiny Západnej...
Existuje množstvo spôsobov ako sa vydať na vysnívanú dovolenku, či nebodaj na cestu okolo sveta. Jednou z možností je trošku netradičná mototuristika.
Volala sa Sylviane. Bol som do nej úplne zamilovaný. Kvôli nej som si kúpil moju prvú motorku. Kvôli nej som dokonca porušil zákon... Moji rodičia, ktorí pre mňa vždy chceli len to najlepšie, ma od pätnástich rokov strčili do čisto chlapčenskej triedy.
Dobrodružstvo okolo najväčšieho jazera Afriky, 5000 km za 30 dní. Keďže projekt bol často krát odkladaný, nikto nepredpokladal, že ho zrealizujeme.
Je tomu už pomaly rok, čo sme sa vydali na prvú cestu zapožičaným autokaravanom. Povedal som si , že našu cestu skúsim opísať a napíšem teda môj prvý cestopis.
Jerry Counts, nadšenec offroadu spolu s priateľom Daveom Hutschingsom počas desiatich rokov systematicky prejazdili celú západnú časť USA. Ich cieľom bolo zmapovať staré pôvodné farmárske cesty, šotoliny a piesočné trasy cez púšte, kaňony a lesy z mexického Tecate až ku kanadskej hranici.
Cestovať sa dá na tisíc spôsobov, peši, či motorizovane a okrem iného aj na motocykli. Mototuristika, a zvlášť adventure mototuristika, si nachádza v dnešnej uponáhľanej dobe čoraz viac priaznivcov. Stačí len sadnúť na svoju motorku a zanechať za sebou zhon všedných dní.
Rally Budapest - Bamako 2013 sa pokúsi náš dobrodruh.sk team absolvovať v kategórií „ Touring„. Nie je o nič jednoduchšia ako kategória „Závodná „ s rozdielom, že viac času ostáva na spoznávanie krajín, ľudí, kultúr...
Polnočné slnko, svetlo skoro 24 hodín denne, miestami nehostinná a drsná príroda, nevyspytateľné počasie, ale pritom neuveriteľná krása – také je Nórsko v letných mesiacoch. Moja „srdcovka“.
Viacej rokov sa aktívne venujem karavaningu a Rally súťažiam. Vďaka tejto záľube som spoznal veľa zaujímavostí a krajín.
Prinášame Vám niekoľko osobných skúseností z rodinnej dovolenky s naším karavanom, ktorú sme chceli prežiť niekde pri mori. Dovolenku nikdy nezvykneme plánovať a vždy sa rozhodujeme na poslednú chvíľu.