6 dní na Fidži

Fidži /Fiji/ je krajina, ktorá má približne 333 malých aj väčších ostrovov v  Pacifiku a ak by ste chceli všetky prejsť, nejaký čas by to určite trvalo. Rozhodla som sa cestovať iba 6 dní a  nebolo jednoduché si vybrať, na ktoré ostrovy pôjdem. Na internete som našla agentúru, ktorá ponúkala let zahrnutý s  ubytovaním na dvoch ostrovoch.
Nemala som skoro vôbec tušenie, podľa čoho si mám vybrať to pravé miesto, tak som sa snažila prispôsobiť cene a  kvalite hotela. Keď som však objavila drevenú chatrč priamo na pláži uprostred menšieho ostrova, bolo rozhodnuté.

Výber ostrova

Letela som zo Sydney, let trval cca 4 hodiny. Ani som sa nenazdala a už som bola na letisku na Fidži v Nadi, kde ma vítalo upršané počasie. Hneď mi však zlepšili náladu traja hudobníci, ktorí spievali a  hrali na gitare. Na letisku ma čakala delegátka, ktorá mi oznámila, že túto noc budem musieť ostať na ostrove, pretože moja loď odplávala už ráno a  chodí iba jedna za deň. Pomohla mi nájsť hotel a  mne napadlo, že pôjdem navštíviť ďalší ostrov, ktorý je známy ako Beachcomber, teda „Party ostrov“.

Na druhý deň po mňa prišiel autobus, ktorý vyzdvihoval ľudí z  hotelov a  viezol ich do prístavu. Tam som nastúpila na loď smerujúcu na ostrov Drawaqa v  rezorte Berefoot Manta, ktorý sa nachádza na ostrovoch Yasawa. A  tu sa začína moje dobrodružstvo.

Ostrov Drawaqa

Cesta trvala 3 hodiny a  miestami bola dosť divoká, ak by som mala morskú chorobu, bolo by potrebné sa na túto cestu pripraviť. Prešli sme okolo 12 ostrovov, na ktorých postupne vystupovali ľudia a  nebola by som to ja, keby som sa nestratila. Vystúpila som o  jednu zástavku skôr na zlom ostrove, a  tak po mňa museli prísť na malom člne. Táto jazda však stála za to a  musela som sa riadne držať, aby som z  neho nevypadla.
Fidži
Na ostrove ma vítali slovom „bula“, čo znamená „krásne slnečné počasie“. Hneď som sa ubytovala v  mojej chatrči, ktorá mala byť pre štyroch ľudí, ale mala som šťastie a  dve noci som tam mohla zostať úplne sama. Po obede som sa vybrala na pláž, ktorá sa nachádzala 3 metre od mojej chatrče. Zobrala som si šnorchel a išla skúmať krásy oceánu. Pred večerou sme mali program, kde nám pripravili ich domáci nápoj. Vyrába sa z  koreňov stromov a  mal veľmi zaujímavú chuť. Musela som ho aspoň ochutnať, aby som domácich neurazila. Počas večere nám hrali na gitare bolo to naozaj príjemné.
Na druhý deň ma prebudil prekrásny výhľad na východ slnka na pláži. Celý deň som vlastne iba relaxovala, šnorchovala, jedla a  spala. V  podstate sa nič iné ani robiť nedalo, WiFi bola k  dispozícii za poplatok.

Ostrov Beachcomber

Tri dni prešli ako voda a  na štvrtý som už cestovala na ďalší ostrov Beachcomber – z kľudného ostrova rovno na party ostrov. Večer to začalo, hudba hrala, ľudia sa bavili a  tancovali. Miestni obyvatelia robili program, napríklad ohňovú šou a  súťaže v  tanci.
Fidži
Ďalší deň som si ešte vychutnala raňajky na pláži a  počkala na loď, ktorá ma zobrala na hlavný ostrov do prístavu. Tam som si už zobrala taxík s  ďalšími ľuďmi, ktorí išli na letisko, nakoľko sú tam taxíky celkom drahé.

Rozlúčenie s Fidži

Bolo to moje prvé cestovanie osamote a spoznala som pár ľudí, ktorí tiež cestovali sami, takže som vlastne sama ani nikdy nebola a  vždy som sa mala s  kým porozprávať. Cestovanie osamote má určité plusy, nemusíte sa nikomu prispôsobovať a  robíte si to, čo chcete.

Z lietadla som poslednýkrát zamávala ostrovu a  odletela spať do Sydney. Napriek pár komplikáciám to stálo rozhodne za to. Fidži je prekrásna krajina a  určite by ste ju mali navštíviť. Ľudia, ktorí tam žijú, sa vždy usmievajú, tancujú, spievajú a  radujú sa zo života a aj keď sú chudobní, nič im k  šťastiu nechýba. Určite cestujte a  nebojte sa spoznávať svet.