Tri týždne cestovania po Rumunsku - 1.časť

Do Rumunska sme pôvodne plánovali ísť štyria na predĺžený víkend v aute z rumunskej požičovne. Pre istotu.  Nakoniec sme išli dvaja na našom aute a ostali sme tam tri týždne, do Rumunska vás pustia aj na Občiansky preukaz.

My sme doň vstúpili cez mesto Oradea. Za štátnymi hranicami pred mestom je pumpa kde aj varia, zo Žiliny to bol poriadny kus cesty a tak mi vyhladlo. Môj parťák spal v aute a preto som si jedlo išla kúpiť sama. Pri mojej výške meter a pol a vzhľade tínedžera som sa veru aj trochu bála, len neviem či viac kamionistov alebo salmonelózy. Každopádne z pečeného kuriatka som neumrela a nikto sa na mňa ani len škaredo nepozrel. Hoci s rodičmi už 10 rokov nežijem, musela som ich trochu podviesť a povedať, že ideme do Rumunska štyria. Nie dvaja.

„Preboha Barbora, nechoďte tam, veď vás tam zjedia.“ Podobné rady som počúvala celý týždeň. Nabudúce poviem, že idem na all inclusive napríklad do Grécka.  Pri pohľade na „vstupnú bránu“ do krajiny som začala uvažovať či na týchto rečiach z domova niečo pravdy nebude... No ale čo, už bolo neskoro, pretože sme boli príliš ďaleko, aby sme sa vrátili späť.

rumunsko

Prvé ubytovanie

A tak poučená videami z topgearu a najrôznejších cestovateľských serverov sme sa vybrali spoznávať Rumunsko. Do krajiny sme dorazili k večeru a plánovali sme sa dostať čo najbližšie k horskej ceste Tranfagarasssan, ktorá bola pôvodným cieľom našej cesty.  V mestečku Turda sme to unavení vzdali a povedali si, že dnes sa vyspíme v posteli a zaplatíme za nejaký penzión. Ostatné dni môžeme stanovať nech sa nám výlet zbytočne nepredražuje. Okolo polnoci sme došli na recepciu náhodného penziónu. Na izbe sme mali normálne splachovacie wcko, televízor, sprchový kút a pekné čisté povlečenie. Ráno si tetuška vypýtala v prepočte 5 € za osobu a vraj ak chceme raňajky tak za euro. Ale odporučila nám na raňajky ísť ku konkurencii oproti. Myslím, že to bola jedna z najkrajších reštaurácií, aké som kedy videla. http://www.pensionmilexim.ro/ro/hotel-campia-turzii-galerie-foto

Podzemné atrakcie

Počas raňajok som sa pripojila na WIFI, lebo rumuni majú optiku úúúplne všade. Chcela som sa pozrieť čo sa nachádza v okolí Turdy.  Bola tu „nejaká“ soľná baňa... Vstupné bolo 10 € ale tabuľa s množstvom návštevníkov za ostatný rok nás presvedčila. Zo začiatku som bola chvíľu mierne sklamaná, ale netrvalo to dlho. Po chvíli sme objavili 120m dlhý tunel. Jedna žiarovka bola studená a druhá teplá. Človek mal pocit, že sa pozerá do nekonečného zrkadla, na konci tunelu bol iný človek a ja som zdvihla ruku a zakývala, lebo môj mozog si bol istý tým, že tento obraz bude môj pohyb opakovať, asi až pri treťom pokuse mi došlo, že nebude. :D  Súčasťou bane je menšie múzeum strojov na ťaženie soli. Pomaly sme chceli odísť, keď sme objavili uzučké drevené schodisko, na ktorom bola premávka ako na Václavaku. Však už keď sme tu... Asi dve minútky sme išli dole schodmi a to čom uvidela na konci mi vyrazilo dych. Rumuni tam totižto stovky rokov ťažili soľ, kým neprišli na to, že turizmus vynáša viac, a tak pod zemou v hĺbke 17 poschodovej budovy bolo ruské koleso, divadlo či jazierko s loďkami.

rumunsko

Toto miesto pokladám za jedno z najzaujímavejších miest aké som kedy videla. Jednoznačne Vám odporúčam jeho návštevu. http://salinaturda.eu/

Soľná baňa nám zabrala celé doobedie. Obed sme si dali v jednej miestnej reštaurácii v centre, cenovo aj chuťovo sa jedlo moc nelíšilo od našich reštaurácií. V reštaurácii sme stretli manželský pár, ktorý nám povedal o staršej vojenskej ceste Transalpina (ale o tom neskôr) a ako program na zvyšok dňa odporučil návštevu národneho parku  Cheile Turzi. Bol to vlastne horský priesmyk ktorý sa dal prejsť len peši a mal 120m vysoké skaly. Údajne je v ňom fantastická ferrata, my sme ju však nenašli, keďže sme pri sebe nemali ferratové sety ani sme sa o to veľmi nesnažili. Národný park bol krásny a vcelku nenáročný na prechod. Dostať sa z jedného konca priesmyku na druhý nám trvalo asi hodinu a pol.

Deň sme zakončili večernou prechádzkou po meste CLUJ NAPOKA. Ak máte radi mestá a pôjdete okolo, môžete tam nakuknúť, ale my sme nič výnimočne nenašli. Jedine krásne ženy všade kde ste sa pozreli, Parížske móla môžu ísť do kelu.