Kanárske ostrovy: Potulky po Lanzarote

Bol to ešte august, keď som kúpil letenky na Kanárske ostrovy - bola dobrá cena, a tak si hovorím: neviem, čo bude v decembri či bude nejaká práca, či nie, ale výlet je výlet a tak som to hneď zobral. Nerozmýšľal som, s kým, čo tam, ako, či budem mať voľno v práci, len som to kúpil.

Zháňanie ľudí

Prešlo pár mesiacov  a čas sa krátil. Bolo asi mesiac do výletu a ja som začal rozmýšľať, či tam naozaj chcem ísť sám, a veru že nechcel. Napísal som na FB, napísal som na dobrodruh.sk a o týždeň nato sa už ozývalo pár ľudí, samozrejme veľa vypytovačov čo a ako a bla bla bla, no a potom kamoš Martin Hilmer ktorého som spoznal tu v Anglicku, že síce robí, ale že či by som vedel ešte nejakú lacnú letenku zohnať. Popozerali sme kade tade po internete a letenku sme našli, hneď sme aj bookli. O pár dní na to, sa z Dobrodruha ozvala slečna krásna, Annie Provazníková, ktorej sa môj výlet taktiež zapáčil, len nevedela ako sa dostať z Viedne, kde pracuje sem k nám do Londýna. Chvíľka dumania a hneď som mal pre ňu kúpenú letenku z Bratislavy smer London Standsted, síce pár dní pred odletom na Kanáre, ale nevadí. Annie nikdy predtým nebola v Anglicku a tak sme si za 2 dni, ktoré sme mali k dobru popozerali a poukazovali aspoň čo to z UK: navštívili sme Weymouth, Portland Bill, Reading-ské Vianočné trhy, neskôr večerný Londýn, a ten čas prišiel.

Hľadáme ubytovanie

Bol pondelok ráno a my sme sa vybrali na letisko Southend neďaleko Londýna. Letisko ako u nás na Slovensku Sliač. Auto sme dali na car park a služba nás odviezla pred hlavný vchod letiska. Na letisku nikde nikoho, jedno-dve lietadlá, žiadny zhon, stres – úplná paráda :D   Po chvíľke čakania sme nastúpili do lietadla, všetko bolo ok, oznámili nám, že budeme letieť 3h40min a že teda ok. Po čase nás to naozaj nudilo, spravili sme selfie a fotiek ako do albumu, až prišiel super nápad čo tak vypiť – a bol to super urýchľovač ktorý nám cestu skrátil hádam na polovicu. Na lanzarote sme prileteli okolo 6tej večera. Všade už tma, vyzdvihli sme si naše prekrásne auto čisto nové CLIO, naozaj horšie auto by sme na ostrove asi ťažko hľadali, podotýkam 1,0 liter benzín. Do kopca sme všade tlačili, ale to už predbieham. Takže spať, auto máme, ideme smer ubytovanie, ktoré som cez internet vybavil. Až nato, že v podstate dokonca sme nevedeli či to máme rezervované, majiteľ moc po anglicky nehovoril, my zase po španielsky sme si tak pivo vedeli vypýtať, ale dorazili sme na miesto určenia. Majiteľ hotela nám povedal že toto nie je náš dom, ale že nás zavedie tam kde budeme tráviť 5 dní.

Nočný výlet

Cestou - necestou sme sa dostali k nášmu domčeku, podotýkam boli sme 3 osoby. Domček asi tak pre 10 ľudí nám ukázal Emílio – majiteľ. Ukázal nám izby, spýtal sa, či všetko je v poriadku a vypýtal si 120€ za celý dom na 5 dní, cena ako pre dobrých známych. Zrazu Emílio odišiel a tak sme si vybalili. Dlho netrvalo a otvorili sme fľaštičku, čo sme po ceste kúpili v miestnom obchode, nejaký španielsky rum, nebolo to najhoršie, ale nás napadlo navštíviť susedov a tak sme sa zoznámili s miestnymi ľuďmi. Samozrejme, neprotestovali keď sa ulievalo, neskôr sme sa vybrali (neskôr myslím o 3 ráno) na nočnú prechádzku okolo domu. Lenže to by nám nemohlo napadnúť ísť na sopku, ktorá bola v blízkosti dedinky  a tak sme sa vybrali na sopku v noci. Tma, nikde nič, len kaktusy, láva a tma. Samozrejme, sopka je už dávno vyhasnutá, ale predsa sme ju vyšliapali a tak sme sa rozhodli, že zostaneme na východ slnka. Chvíľku sme si pospali na vrchole sopky, východ sme síce nevideli, pretože bolo zamračené, ale ten pohľad na krajinu z vrchu bol úžasný.

Potulky po ostrove

Keďže už bol druhý deň, tak sme sa vybrali na potulky po ostrove, navštívili sme Národný park Timafaya, kde sú sopky, sopky, sopky a ešte sopky. Krajina ako z rozprávky alebo z amerických filmov natočených na Marse. Nabrali sme si lávové kamene, porobili fotky, prešli sme na druhý koniec ostrova do Playa Blanca, zrelaxovali sme na pláži, dali španielsku večeru a išli naspäť.

Ďalšie dni sme trávili ako inak, spoznávaním ostrova.Navštívili sme fabriku LANZALOE kde pestujú aloe vera – chutí to trošku inak, ako si my predstavujeme vodu z Tesca za 2,50 v zelenej fľaške.  V podstate je to bez chuti a vyzerá to ako želatína, ale aloe vera zákusok, ten už chutil lepšie, ten sa nám viac páčil.

Boli sme pozrieť aj niečo ako botanickú záhradu, ale boli tam len kaktusy, kaktusy a samé kaktusy, volá sa to JARDIN DE CACTUS a je tam mega veľa kaktusov z rôznych miest sveta, malé, veľké, dlhé, krátke, guľaté, ploché...všelijaké.

lanzarote

Dlho by som písal,  čo všetko sa dá zažiť za 5 dní na ostrove, tak len v skratke, jaskyňa CUEVA DE LOS VERDOS, ostrov GRACIOSA - tam sme išli loďou, úplná parádička teplo, voda, no proste raj na zemi a to som si ešte aj vyskúšal, ako sa šoféruje loď, úplná paráda, aj mňa ako šoféra nákladného auta to vzalo. Raz si určite urobím vodičák na loď. Prešli sme Mesto Arrecife, ktoré je hlavným mestom ostrova LANZAROTE, prešli sme JAMEOS DEL AGUA, úžasná priezračná lagúna s palmami a kaktusmi, v strede ničoho kúsok od mora. Zažili veľa srandy, nových zážitkov, plávali sme v oceáne v decembri.  No proste super výlet, čo viac treba na tieto zimné dni.

Týmto chceme poďakovať www.dobrodruh.sk a jeho tímu ktorý nás spojili dokopy ☺

A taktiež chceme všetkým popriať veľa cestovateľských zážitkov, lebo cestovať je proste super.