Z našich letísk do rôznych kútov sveta

Miriama Vojteková - 5.5.2018
Z našich letísk do rôznych kútov sveta

Na Slovensku pribúda čoraz viac nových leteckých liniek, vďaka čomu majú cestovatelia možnosť navštíviť rôzne cudzie mestá a neraz za naozaj skvelé ceny.

Nie je to tak dávno, čo boli slovenskí cestujúci nútení odlietať z letísk susedných krajín, aby sa dostali do niektorých krajín. Táto situácia sa však, našťastie, zmenila a ponuka leteckých spoločností sa v rámci Slovenska stále zlepšuje.

Nový letový poriadok

Koncom marca navyše vstúpil do platnosti nový letový poriadok, vďaka čomu máme ešte väčší výber zo zaujímavých nielen európskych, ale aj exotických destinácií. Počas tohto leta budú dokonca letecké spoločnosti prevádzkovať z Letiska M. R. Štefánika v Bratislave najvyšší počet pravidelných liniek v celej jeho histórii.

meskanie letu

Slovensko má šesť medzinárodných letísk

V Bratislave, Košiciach, Piešťanoch, Poprade, Sliači a Žiline. Slováci majú tak možnosť využívať leteckú dopravu vo viacerých kútoch Slovenska. Prirodzene, to najväčšie a s najširšou ponukou sa nachádza v hlavnom meste.

Hoci sa s letectvom na niekdajšom československom území začalo už skôr, prvý väčší význam s civilnou dopravou sa spája so vznikom ČSA, teda Československých aerolínií. Ako štátny podnik vznikli začiatkom októbra 1923 a už dvadsaťtri dní po ich založení sa uskutočnil vôbec prvý let z Prahy do Bratislavy. V ďalšom roku bola trasa letu predĺžená až do Košíc. Počas druhej svetovej vojny bola civilná letecká doprava pozastavená, avšak čoskoro po skončení vojny začala spoločnosť opäť prevádzkovať svoje služby a spojazdnila nielen všetky vnútroštátne linky, ale aj niekoľko medzinárodných, ktoré postupne pribúdali.

V apríli 1956 pribudli nové linky aj v rámci vnútroštátnej leteckej dopravy. Prví cestujúci tak mohli po prvý raz využiť výhody trás Tatry-Sliač-Praha, Sliač-Bratislava-Praha a Prešov-Bratislava-Praha. Najmä vďaka prvej zo spomínaných liniek sa cestovanie výrazne zlepšilo, pretože vtedajšie vlakové spojenie medzi mestami bolo nevyhovujúce.

Letisko Bratislava

Letisko M. R. Štefánika, resp. Letisko Bratislava sa začalo budovať už v druhej polovici 40. rokov minulého storočia, jeho prevádzka bola však oficiálne spustená v roku 1951. Názov získalo v roku 1993 po slovenskom politikovi, diplomatovi, generálovi, vedcovi a v neposlednom rade letcovi M. R. Štefánikovi.

Letisko Sliač

Letisko Sliač, známe aj pod názvom Tri Duby bolo v časoch druhej svetovej vojny dôležitým strediskom Slovenského národného povstania. Pravidelnú leteckú linku tu spojazdnili v roku 1947. Ideálna je aj jeho poloha na Strednom Slovensku, nachádza sa medzi Zvolenom a Banskou Bystricou. V letných mesiacoch majú obyvatelia tohto regiónu možnosť využiť ponuky odletov do rôznych obľúbených prímorských destinácií ako je Egypt, Grécko, Turecko či Bulharsko. Najlacnejšia dovolenka s odletom zo Sliača mieri do Bulharska, ktoré patrí spolu s Tureckom k dlhodobo najlacnejším destináciám.

Letisko Poprad

Medzinárodné letisko Poprad – Tatry zasa predstavuje vďaka svojej polohe skvelú príležitosť dopravenia sa do našich najznámejších hôr – ideálnych pre zimnú, či letnú turistiku a šport. Už v roku 1943 vošla do prevádzky jeho pravidelná civilná letecká doprava, prvou linkou bola Bratislava-Sliač-Poprad-Prešov. Bolo to však až 17. januára 1970, kedy sa slávnostne otvorilo riadne letisko Poprad – Tatry, dovtedy sa tu nachádzala len trávnatá vzletová a pristávacia dráha. Otvorenie letiska zámerne naplánovali na obdobie tesne pred Majstrovstvami sveta v severskom lyžovaní vo Vysokých Tatrách, kam sa návštevníci mohli tentoraz dopraviť oveľa pohodlnejšie.

Odletieť na dovolenku z letiska v Poprade je zaujímavou alternatívou k odletom zo vzdialených Košíc.

Cestujúci by nemali zabúdať aj na výhodu spojenú s prípadným neočakávaným meškaním či zrušením letu – pri splnení určitých podmienok majú totiž nárok na tučnú kompenzáciu.

Komentáre Disqus