Azorské otrovy | São Miguel

Bol to septembrový týždenný výlet na Azorské ostrovy, ktoré sa nachádzajú medzi kontinentmi Európy a Ameriky. Konkrétne ostrov, ktorý sme s kamarátkou navštívil je São Miguel, ktorý je najväčší s pomedzi všetkých Azorských ostrovov.

Potulky po ostrove São Miguel

Prílet a ubytovanie bolo v mestečku Ponta Delgada, ktoré sa nachádza pri pobreží na juhu ostrova. Tam sme si s kamarátkou požičali auto, čo je asi najlepší spôsob dopravy na ostrove, kedže ostrov má na šírku niečo cez 60 km. Ako ubytovanie sme si zvolili Airbnb, ktoré sme našli za veľmi dobrú cenu na okraji mesta Ponta Delgda. Následne sme každý deň navštívili určitú časť ostrova. Teraz v skratke popíšem ako to vyzeralo.

Prvý deň to bolo mesto Mosteiros, kde v čase návštevy býval kamarát zo Slovenska. Cez neho som po prvý-krát skúsil surfing. Bol to perfektný pocit, a aj keď to bolo veľmi namáhave, po 3 hodinách driny a pádlovania, sa mi podarilo zo 2-krát postaviť sa na dosku.

Ďalší deň sme si šli pozrieť Sete Cidades s veľmi pekným výhladom na neaktivné sopečné vulkány, ktoré časom zarastli rôznými kvetinami, stromami a vyplnil sa vodou, z čoho vznikli krásne jazera. Cestou späť sme vzali ruského stopára, ktorý nas naviedol na miesto Ferraira. Tam sú termálne pramene, ktoré sú ale spoplatnené. Alebo môžete isť aj k útesom, kde bol prírodne vytvorený otvorený bazén. Ten bazén je trochu nebezpečný, lebo vlny sa dostanú až do toho bazéna a môžu niekoho zmietnuť na skaly. Preto sú tam natiahnuté laná a v prípade príchodu vlny sa toho lana môžete jednoducho chytiť a pridržať. Pre mňa to bol skvelý zážitok.

Nasledujucí deň sme sa rozhodli isť pozrieť na čajové plantáže do Gorreana Tea Factory. Je to čajová plantáž, ktorá je takmer úplne otvorená pre verejnosť. Môžete sa pozrieť na plantáže, priamo do výrobne a taktiež môžete ochutnať ich čaje a priamo si ich aj zakúpiť. Po čajovej plantáži sme sa šli okúpať do horúcich termálnych prameňov v meste Furnas. V tomto mestečku su 2 termálne kúpaliska. Jedno je priamo v botanickej záhrade, ktoré sme ale nenavštívili. Namiesto toho sme navštivili termálne pramene Hot Spring Pool Dona Beija. Vstupné bolo 4 Eura a môžete tam byť až do záverečnej. Perfektne miesto pre oddych.

Pri meste Furnas sú aj známe vulkanické "kuchyne". Pôda je taká horúca, že stači do hrnca vložiť suroviny, vložiť ich do vykopanej jamy, a potom ich nechať niekoľko hodín variť. Vraj to dusené mäso je perfektné, žiaľ nemali sme možnosť to ochutnať, lebo to sa podávalo iba v špeciálnych reštauráciach a to iba na obed, kedy to bolo skoro vždy plné.

Ribeira Grande

Štvrtý deň sme si prešli severo-západ ostrova. Tam je najvačšie mesto Ribeira Grande. To mesto je populárne hlavne pre surférov. Niekoľko-krát do roka sa tam konajú surferské súťaže. V tomto meste je známa reštaurácia Alabote - Restaurante Bar hlavne pre perfektnú rybaciu polievku. Po výbornom obede sme pokračovali na západ. Po ceste sme sa zastavili pri niekoľkých vyhliadkach, prírodných kupalísk a útesov. Na večerne kúpanie sme s kamarátom šli do inej botanickej záhrady ktorá sa volá Caldeira Velha. Je to chránené územie, kde je ďalšie prírodné kúpalisko. Voda tam na povrch vyviera ako 100 stupňová, a pomaly ako schádza do bazénu sa ochladí asi na 40-50 stupňov. Plus je tam vodopád, v ktorom sa dá okúpať.

Parque Natural Da Ribeira Dos Caldeirões

Ďalší deň sme začali prefektným obedom v prímorskej reštaurácii Bar Caloura v mestečku Caloura. Ako na viacerých miestach sú čerstvé ryby za veľmi dobre ceny. Následne sme sa rozhodli preskúmať východ ostrova. Začali sme v Parque Natural Da Ribeira Dos Caldeirões čo je prekrásny park, plný kvetov, vodopádov, vodných mlynov a prekrásnych scenérii. Vstup je tu voľný a je tu možnosť si vyskúšať aj canyoning za určitu cenu. Dá sa tu aj posedieť a najesť sa. Nasledne sme postupovali do mestečka Pedreira, pri ktorom je jeden z najstarších majákov na ostrove. Tento maják sa volá Arnel. Je to voľne prístupný maják, ku ktorému sa môžete dostať autom (ak si trúfate na veľmi krotkej a úzkej ceste), alebo si spraviť asi 15 minutovú prechádku. Robia tam aj ukážky interiéru majáku so sprievodcom. To robia ale iba v určitých časoch, takže musíte trafiť správny čas. Potom sa na druhý-krát pošťastilo a mali sme so sebou ďalšieho stopára, respektíve britkú stopárku. S ňou sme šli na miesto, ktore sa opisuje ako najkrajšie miesto pre pozorovanie východu slnka. Je to Ponta do Sossego, kde sa dá kempovať. Je tam aj voda a toalety+sprchy. Postupne sme šli ďalej a zastavili sme sa v mestečku Povoacao. To sme si narýchlo prešli a vzali sme stopárku do kúpeľov vo Furnase, ktore sme si veľmi obľúbili.

Posledný deň sme strávili na pláži v Ponta Delgade a prešli si poriadne mesto, pokúpili suveníry a pomaly sa pripravovali na skorý odchod na druhý deň ráno. Šli sme sa pozrieť aj na ananásovú farmu v Pineapples St. Anthony, kde Vám ukážu skleníky a ako sa pestujú ananásy.

Ceny potravin na ostrove sú celkom v pohode, hlavne ryby sú lacne. Odporúčam v Ponta Delgade navštíviť bar Casa da Rosa, kde ponúkajú veľmi lacné a chutné drinky a jedlá. Čo sa týka dopravy, tak spomínal som požičanie auta a to je podľa mňa najlepšie. Cena paliva je trochu vyššia ako na Slovensku, ale to sa dá zvládnuť.

Takto sme za približne za šesť dní prešli čo najviac miest na ostrove São Miguel. Bol to veľmi pekný zážitok a vrelo odporúčam navštíviť tento ostrov v Atlantickom oceáne, ak bude možnosť.