Bivak v Sedielku /2376 m.n.m./

Rozhodli sme sa cestovať na víkend domov do Popradu. Ja to využívam, ako inak, na túru v Tatrách. Plánujem aj nocľah mimo chaty. Pridáva sa ku mne nakoniec aj Imro. Výber padol na sedlo Sedielko vo výške 2376 mnm učupené medzi Širokou vežou a Malým ľadovým štítom.

Teda v pláne bol najprv Malý ľadový, ale na ten nám cestu skrížila príroda. No o tom neskôr. Počasie je vyslovene na prd, ale meteogram ma stále uisťuje, že poobede sa to vylepší. Veríme, no pre prípad núdze pribaľujeme tradične becherovku. V Smokovci naberáme šialené tempo, neúmerné našim kancelárskym pupkom, ale nejako to snáď v tom tempe vysoptíme.

Nad Hrebienkom mi volajú rodičia. Na parkovisko sa z Térynky vracajú ľudia. Nevyšli hore kvôli víchrici a snehu. „ To je blbósť, veď mi ideme vkrátkych rukávoch!“ a šliapeme ďalej v tempe arabských plnokrvníkov.

Priečne sedlo a Sedielko

Na chate sme z Hrebienku za necelé dve hoďky. Stálo ma to určite aspoň 2 litre potu. Ani sa nezastavujeme aideme ďalej chodníkom smerom na Priečne sedlo a Sedielko. Len čo sa prehupneme do Kotliny pod Sedielkom pribúda snehu aja začínam veriť tej snehovej búrke čo spomínali ľudia na parkovisku. Po veľkej kondičnej kríze sme sa dotrepali na Sedielko a chystáme sa pokračovať na Malý ľadový štít. Vietor fučí tak neskutočne, že ledva stojíme.

Pozorujeme bratov Čechov zostupujúcich z vrcholu s mačkami a cepínmi. Posledný snáď 100 metrový úsek im trval pol hodinu. Skaly sú šialene namrznuté. Uisťujeme sa, že naše super vibramové podrážky na skalkách jednoducho nedržia a rozhodujeme sa ostať v Sedielku.

Bivak

Je na prd, keď si na bivak v zime nezoberiete lopatku. Ale ja som čakal kvietky, trávu a pohodu! Anie 1,5 metra snehu! Tak sme s Imrom poslušne pol hodinu odkopávali plošinu nohami. Západ bol celkom fajn, len škoda, že som na vetre nevedel stáť a statív mi lietal ako šialený. Po hodine pokusov a malátnej chôdze po ostrom hrebeni zaliezam k Imrovi do stanu a otvárame si Becherovečku – aspoň ma po tom vetre prehriala. Odhadujem, že v noci bolo cca  -9°C a silný vietor to len umocňoval. No aj takto vyzerajú letné Tatry.

Ráno sa správalo podobne divoko ako včerajší večer – na hrebeni sa nedá stáť. Tak opäť zaliezam do stanu a kašlem to. Inak nás čakal krásny deň a príjemný zostup bielou dolinou až do letného Smokovca.